Alle coachesUitlegEmail Consult Thema's Horoscoop KaartleggenContact

3 tips om je grenzen te bewaken

Heb jij moeite met je grenzen te bewaken? Hoog gevoelige mensen hebben vaker last van het bewaken van hun grenzen. Hoe komt dit eigenlijk?

 Hoe bewaak ik mijn grenzen?

Heb jij moeite met je grenzen te bewaken? Hoog gevoelige mensen hebben vaker last van het bewaken van hun grenzen. Hoe komt dit eigenlijk? 
 
Doordat jij meer open staat dan een ander betreft het universum en over een hoog empathisch vermogen beschikt.
Jij veel geeft om je mede mens en dier.
Je veel waarde hecht aan meningen van een ander.
Uit nature een gever bent 
Hoe kun je je eigen grenzen eigenlijk zo veel mogelijk bewaken? Zo dat jezelf ook nog energie over houdt voor jezelf. Want dat is eigenlijk vaak het probleem, doordat je zoveel geeft aan anderen, en eigenlijk veel meningen van anderen respecteert / waardeert en/ of altijd te hulp schiet. Geef je te veel energie weg. En doordat er meer mensen in je omgeving zijn die dit bovenstaande minder hebben ontwikkelt, houd jij zelf weinig over.
 
 
 
 

3 tips om je grenzen te bewaken

Als je deze 3 tips gebruikt om je grenzen te bewaken zal dit je zeker kunnen helpen, om 'balans' te vinden in het geven en ontvangen. Want balans is de grote sleutel. Waarom is balans zo belangrijk? Het is namelijk vanuit nature je kracht , al dat prachtige geven wat je doet.. maar het mag in balans komen.
 
De volgende 3 tips heb ik voor je opgesomd 
 
✨ Jezelf op nummer 1 zetten (had je zeker wel verwacht) dit is zo enorm belangrijk. Dat wil niet zeggen dat jij altijd maar klakkeloos te hulp schiet, omdat jij het empathisch vermogen goed ontwikkelt hebt. Je mag dus eens vaker 'nee' zeggen , wat je vast en zeker wat schuldgevoel laat oproepen.. daarvoor hebben we tip nummer 2.
✨ Houd je bij een dankbare gedachten. Positief denken. En plan iets relaxend in voor jezelf. Het wil niet zeggen dat jij niet wilt helpen, of iets wilt geven. Dit is om de balans te bewaren. Je zegt eens vaker 'nee' of 'kan niet' omdat jij de balans wilt bewaken tussen geven en nemen. Zodat je niet compleet op raakt. Het heeft dus niets te maken met vervelend willen doen. En het schuldgevoel mogen we echt vervangen voor dankbaarheid, voor al die keren dat je 'er staat' .. maar daarvoor heb je ook 'me time' nodig om op te laden.
✨ Balance is key. Weet jij wie het waard is ? Om er continu voor te staan.. je mag best eens denken of deze persoon er ook voor jou staat als jij de persoon zelf nodig zou hebben. Toch hoor je vaker wanneer mensen hierover nadenken dat het andersom niet het geval is. Investeer in mensen die bereid zijn ook voor jou daar te staan. Je bent het waard. Je mag best selectief zijn. Want je wilt positieve energie om je heen.  
 
 
 
 
Of ik verder nog tips heb? Wees jezelf. Verander niet omdat een ander zijn of haar verwachtingen op jou projecteert. Het zijn vaak hun eigen onzekerheden en frustraties. 
Geschreven door : Selina
 
 
 
Op zoek naar meer inzichten? Of wil je graag een luisterend oor? Onze mediums staan voor jou beschikbaar




Datum: 30-11-'-1

Terug naar overzicht

Een moment geduld...
Als respons van de website uit blijft,
neem dan contact met ons op.

Contact Sluiten